Tänään oli taas vaihteeksi yksi kerrassaan kummallinen päivä. Tai kummallinen ja kummallinen, rasittava pikemminkin. Kuka muka hyppii innosta opiskellessaan saman päivän aikana sekä kaksi tuntia ruotsia että matikkaa? En usko, että kamalan moni.

Aloin tänään todella ajatella asioita, ja huomasin, että tunnen kuin asuvani jonkinlaisen kuplan sisässä - tai sitten se kupla on päässäni. Kuuntelen, mitä muut puhuvat, mutta kuitenkaan puhe ei mene aivoihin asti vaan katoaa jonnekin matkalle. Kun alan selittää jotain, ajatukseni katkeaa kamalan helposti, sillä saatan kesken lauseen alkaa ajatella aivan jotain muuta ja sitten kaikki järjellinen puhe on tipotiessään - tämä on varmaan sitä alkavaa dementiaa. En ymmärrä itseäni - todellakaan. Olisikin, että olisin ihastunut johonkuhun, mutta se ei ole sitä - elän vain yksinkertaisesti haavemaailmassa. Ehkä pitäisi alkaa jälleen juoda kahvia aamuisin.

Näin taas viime yönä aivan ihmeellistä unta. Siinä luokkamme pahin naistenmies ja pelle yritti iskeä minua. :D Aamulla tuntui jollain tapaa todella hassulta nähdä hänet jälleen koulussa - muistin unen nimittäin aivan selvästi joka kerta katsoessani häneen päinkään. En ole ihastunut häneen - todellakaan. En ole koskaan ollut ja ajattelen häntä vain hyvänä tyyppinä. Mutta silti se uni oli outo.

En tiennytkään, että CV:n tekeminen voisi olla näin vaikeaa. Minun pitäisi keksiä itselleni upea totuudenmukainen mainospuhe ja hommata kesätyö kuukaudeksi, mutta jostain syystä en osaa. Tunnelmaa latistaa hieman se, että alle 16-vuotiaita tuskin otetaan melkein minnekään kesätöihin lukuunottamatta siivousfirmoja (joka on todennäköisesti se viimeinen vaihtoehto, mutta työtä sekin). Enkä usko kauppoihinkaan otettavan, näkemykseni mukaan alle 16-vuotiaat eivät saa olla nimittäin kassalla (jos joku tietää paremmin, voisi valaista minua). Kesätyön saamista hankaloittanee se, että minulla ei oikeastaan ole työkokemusta muuten kuin tet-harjoittelun osalta. Lisäksi minulla ei ole minkäänlaista todistetta atk-taidoista, sillä kuten eilen kirjoitinkin, en ole koskaan ollut tietotekniikassa (ensi vuonna on pakko valita). Kielitaito minulla on ihan kohtuullinen, mutta minua tuskin palkataan minnekään puhumaan englantia. :P Kyllä elämä on vaikeaa.